05.05.2017. ИЗЈАВА ПОМОЋНИКА МИНИСТРА ГРАЂЕВИНАРСТВА, САОБРАЋАЈА И ИНФРАСТРУКТУРЕ, ЈОВАНКЕ АТАНАЦКОВИЋ, У ВЕЗИ ПОЧЕТКА РАДА И ЛИЦЕНЦИРАЊА УПРАВНИКА СТАМБЕНИХ ЗГРАДА :: ГРАДСКА СТАМБЕНА АГЕНЦИЈА ЧАЧАК
ИЗЈАВА ПОМОЋНИКА МИНИСТРА ГРАЂЕВИНАРСТВА, САОБРАЋАЈА И ИНФРАСТРУКТУРЕ, ЈОВАНКЕ АТАНАЦКОВИЋ, У ВЕЗИ ПОЧЕТКА РАДА И ЛИЦЕНЦИРАЊА УПРАВНИКА СТАМБЕНИХ ЗГРАДА 5. мај 2017. год.
Помоћник министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, госпођа Јованка Атанацковић, се у свом медијском обраћању осврнула на предстојећи почетак рада и лиценцирање управника стамбених зграда. Ево најзначајнијих делова из опширног интервјуа помоћника министра:
Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре донело је правилник на основу којег ће до половине маја месеца почети обука професионалних управника зграда, а прве лиценце ће бити подељене већ у јуну
Овом делатношћу могу да се баве сви они који имају најмање средњу школу у трајању од четири године, који положе стручни испит и који нису осуђивани за неко кривично дело које их чини недостојним за вршење те функције
На тај начин ће велики број грађана моћи да се запосли, а на основу искустава земаља у окружењу, очекује се отварање између 15.000 и 20.000 нових радних места
Професионални управници стамбених зграда у Републици Србији ће моћи да зараде и много више од просечне плате, ако се одржава већи број зграда и станова, што се и очекује у наредном периоду
Досадашња искуства са фирмама које су се професионално бавиле тим послом у нашој земљи, показују да за одржавање двадесетак зграда може да се заради месечна плата од око 55.000 динара
Обуку у трајању од три недеље спроводиће Привредна комора Србије и то ће вероватно коштати око 30.000 динара, иако то још није прецизно дефинисано
Професионални управници са лиценцом ће моћи да буду запослени код некога, сами да оснују фирму или да се уз минимална улагања региструју као предузетници и сами за себе обављају тај посао
У Републици Србији се тренутно цена за професионалног управника по стану креће између 200 и 350 динара, али то ће тржиште да одреди, тако да ће цене вероватно бити и мало ниже, а услуга квалитетнија
Министарство је убрзало доношење правилника, како би се што пре почело са пуном применом Закона о становању и одржавању стамбених зграда
Министарство је донело правилник који ће пружити услове да већ почетком или половином маја месеца крену и обуке професионалних управника, које ће организовати Привредна комора Србије, како би могли након тих обука, које ће трајати око три недеље, да већ у јуну очекујемо и прве професионалне управнике са положеним испитом и добијеном лиценцом
Они ће кроз обуку морати да стекну одређена правна знања по питању зграде, да се упознају са Законом о становању, науче неке карактеристике зграда, административне и финансијске аспекте управљања зградом, али и да науче вештину комуникације
Циљ Министарства и Владе Републике Србије је да у зградама буде слоге и разумевања, како би постигли циљеве, а то је да нам све зграде буду безбедне и да наш живот буде лепши у тим зградама
Неке земље у окружењу су увеле професионално управљање као обавезно, док је код нас то на добровољном принципу, што значи да станари могу сами да изаберу управника или да ангажују професионалног са лиценцом
У зградама које ни на који начин не одреагују на своје законске обавезе, локална самоуправа ће по пријави инспектора или било ког власника стана у тој згради, својим решењем да именује принудног професионалног управника
Тај принудни део, станари могу да обуставе када се организују у складу са Законом, што значи нађу управника између себе или ангажују неког другог професионалног управника
Према Закону, регистар професионалних управника и регистар стамбених заједница, треба да буду успостављени до 01.јануара 2018.године, односно 12 месеци након ступања на снагу Закона о становању
Министарство шест месеци пре тих рокова успоставља регистар професионалних управника, а ради и на успостављању регистра стамбених заједница, који се, такође, очекује половином текуће године, односно у јуну месецу
Грађани ће моћи да пријаве локалним самоуправама да су организовани и добију матични број и све остало што је потребно за нормално функционисање зграде
Услуге професионалних управника ће бити доступне 24 сата и то свих седам дана у недељи, тако да ће станари увек моћи да пријаве било који квар у згради или проблем, на пример, буку или ремећење кућног реда
Поводом усвајања Правилника, директор Градске стамбене агенције Чачак – Милан Драшкић, у петак 05. маја 2017. године, дао је изјаву за ТВ Телемарк из Чачка.