05.05.2017. ИЗЈАВА ПОМОЋНИКА МИНИСТРА ГРАЂЕВИНАРСТВА, САОБРАЋАЈА И ИНФРАСТРУКТУРЕ, ЈОВАНКЕ АТАНАЦКОВИЋ, У ВЕЗИ ПОЧЕТКА РАДА И ЛИЦЕНЦИРАЊА УПРАВНИКА СТАМБЕНИХ ЗГРАДА :: ГРАДСКА СТАМБЕНА АГЕНЦИЈА ЧАЧАК

ИЗЈАВА ПОМОЋНИКА МИНИСТРА ГРАЂЕВИНАРСТВА, САОБРАЋАЈА И ИНФРАСТРУКТУРЕ, ЈОВАНКЕ АТАНАЦКОВИЋ, У ВЕЗИ ПОЧЕТКА РАДА И ЛИЦЕНЦИРАЊА УПРАВНИКА СТАМБЕНИХ ЗГРАДА
5. мај 2017. год.

Помоћник министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, госпођа Јованка Атанацковић, се у свом медијском обраћању осврнула на предстојећи почетак рада и лиценцирање управника стамбених зграда. Ево најзначајнијих делова из опширног интервјуа помоћника министра:

  • Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре донело је правилник на основу којег ће до половине маја месеца почети обука професионалних управника зграда, а прве лиценце ће бити подељене већ у јуну
  • Овом делатношћу могу да се баве сви они који имају најмање средњу школу у трајању од четири године, који положе стручни испит и који нису осуђивани за неко кривично дело које их чини недостојним за вршење те функције
  • На тај начин ће велики број грађана моћи да се запосли, а на основу искустава земаља у окружењу, очекује се отварање између 15.000 и 20.000 нових радних места
  • Професионални управници стамбених зграда у Републици Србији ће моћи да зараде и много више од просечне плате, ако се одржава већи број зграда и станова, што се и очекује у наредном периоду
  • Досадашња искуства са фирмама које су се професионално бавиле тим послом у нашој земљи, показују да за одржавање двадесетак зграда може да се заради месечна плата од око 55.000 динара
  • Обуку у трајању од три недеље спроводиће Привредна комора Србије и то ће вероватно коштати око 30.000 динара, иако то још није прецизно дефинисано
  • Професионални управници са лиценцом ће моћи да буду запослени код некога, сами да оснују фирму или да се уз минимална улагања региструју као предузетници и сами за себе обављају тај посао
  • У Републици Србији се тренутно цена за професионалног управника по стану креће између 200 и 350 динара, али то ће тржиште да одреди, тако да ће цене вероватно бити и мало ниже, а услуга квалитетнија
  • Министарство је убрзало доношење правилника, како би се што пре почело са пуном применом Закона о становању и одржавању стамбених зграда
  • Министарство је донело правилник који ће пружити услове да већ почетком или половином маја месеца крену и обуке професионалних управника, које ће организовати Привредна комора Србије, како би могли након тих обука, које ће трајати око три недеље, да већ у јуну очекујемо и прве професионалне управнике са положеним испитом и добијеном лиценцом
  • Они ће кроз обуку морати да стекну одређена правна знања по питању зграде, да се упознају са Законом о становању, науче неке карактеристике зграда, административне и финансијске аспекте управљања зградом, али и да науче вештину комуникације
  • Циљ Министарства и Владе Републике Србије је да у зградама буде слоге и разумевања, како би постигли циљеве, а то је да нам све зграде буду безбедне и да наш живот буде лепши у тим зградама
  • Неке земље у окружењу су увеле професионално управљање као обавезно, док је код нас то на добровољном принципу, што значи да станари могу сами да изаберу управника или да ангажују професионалног са лиценцом
  • У зградама које ни на који начин не одреагују на своје законске обавезе, локална самоуправа ће по пријави инспектора или било ког власника стана у тој згради, својим решењем да именује принудног професионалног управника
  • Тај принудни део, станари могу да обуставе када се организују у складу са Законом, што значи нађу управника између себе или ангажују неког другог професионалног управника
  • Према Закону, регистар професионалних управника и регистар стамбених заједница, треба да буду успостављени до 01.јануара 2018.године, односно 12 месеци након ступања на снагу Закона о становању
  • Министарство шест месеци пре тих рокова успоставља регистар професионалних управника, а ради и на успостављању регистра стамбених заједница, који се, такође, очекује половином текуће године, односно у јуну месецу
  • Грађани ће моћи да пријаве локалним самоуправама да су организовани и добију матични број и све остало што је потребно за нормално функционисање зграде
  • Услуге професионалних управника ће бити доступне 24 сата и то свих седам дана у недељи, тако да ће станари увек моћи да пријаве било који квар у згради или проблем, на пример, буку или ремећење кућног реда

Поводом усвајања Правилника, директор Градске стамбене агенције Чачак – Милан Драшкић, у петак 05. маја 2017. године, дао је изјаву за ТВ Телемарк из Чачка.